המעבר לכיתה א' מלווה בתכונה רבה ובהתרגשות של הילדים, ושל הוריהם ובני משפחתם.
המעבר מגן החובה לכיתה א' מציין התחלה חדשה וגם פרידה. הילד נפרד מגן החובה שאותו הוא למד והכיר
והוא עתיד להתחיל את לימודיו במסגרת חדשה, גדולה יותר ובלתי-מוכרת, מסגרת בית הספר.
המעבר לכיתה א' מלווה בתכונה רבה ובהתרגשות של הילדים, ושל הוריהם ובני משפחתם.
המעבר מגן החובה לכיתה א' מציין התחלה חדשה וגם פרידה. הילד נפרד מגן החובה שאותו הוא למד והכיר
והוא עתיד להתחיל את לימודיו במסגרת חדשה, גדולה יותר ובלתי-מוכרת, מסגרת בית הספר.
בתקופה זו מציפים רגשות סותרים את המעורבים בכניסת הילד לכיתה א': מצד אחד יש ציפיות,
עניין וסקרנות ומהצד שני יש שאלות וחששות. הציפיות הן שהילד ישתלב במסגרת החדשה,
ילמד, יתפתח, ויחוש תחושות של הצלחה, השתייכות ומימוש עצמי. החששות הן בנוגע להצלחת תהליך המעבר והגשמת הציפיות.
השינוי של התלמידים עם בית הספר עשוי להיות בעל פוטנציאל של לחץ: חוסר הוודאות, תחושת אי-הביטחון
במרחב פיזי ובמרחב החברתי חדשים ועשויים ליצור מתח ולחץ.
את הציור צייר ילד בגן לקראת סוף השנה שעברה.
איבחנתי על פי הציור שהילד דייקן מאוד בפרטים, פרפקציוניסט, ילד חברותי ואהוב.
ילד בעל רצון להצליח והשגי מאוד.
בתקופה זו של השנה הוא מצוי בלחץ ומתח עצום.
המלצתי להוריו להוריד מהציפיות והלחצים שמימלא קיימים
מהגן (חובה שהילדיםיכירו את כל האותיות והספרות) ומהסביבה הקרובה:
סבים, דודים, חברים קרובים, שכנים.
כיום הילד בכתה א' קורא, כותב, חברותי ואהוב על הילדים.
האם מענין אותך לדעת עוד על המעבר לכתה א'?
זה הזמן. להזמנת מפגש ייעוץ, הרצאה, סדנה
נא למלא את הפרטים באתר ואצור עמך קשר.
יום טוב, עידית
עידית רונן כספי
מדריכת הורים, מטפלת דיאדית
054-4907-102