תגידו, כמה לייקים קיבל הדף העסקי שלכם החודש? 100? 200? 3000? ו... כמה אנשים הגיבו לכם על המודעה שפרסמתם בשבוע שעבר?
תגידו, כמה לייקים קיבל הדף העסקי שלכם החודש? 100? 200? 3000? ו... כמה אנשים הגיבו לכם על המודעה שפרסמתם בשבוע שעבר?
אם לא קיבלתם לייקים או אם קיבלתם המון לייקים וחגגתם עם שמפניה בסוויטה בצירוף שף צמוד, כדאי שתדעו שלא הכל מסתכם במספר הלייקים שקיבלתם, בכמות הגולשים שנכנסו לאתר שלכם או במספר הגולשים שהגיבו לפוסטים שלכם.
חלילה איננו מזלזלים בהצלחתכם או בתסכול שאתם חשים בשל חוסר ההצלחה, רק חשוב לנו שתדעו שבכך לא תם הטקס ושאם עד עכשיו עקבתם בשקיקה אחר ה- CTR של קמפיין הפרסום שלכם כדאי שתתחשבו במדד נוסף שהוא ה- ROI.
2 מדדים חשובים, אבל מה קורה בתכל'ס?
המדידה של ה- CRT מאפשרת למפרסמים להבין כיצד הגולשים מגיבים למסרים שלהם. הבחינה מתמקדת בתגובה שמקורה רגשי (בסך הכל התגובות של כולנו נובעות מהרגשות שלנו), כך שהתחושה של הגולשים היא זו שגורמת להם ללחוץ על הקישור או להתעלם ממנו ולהמשיך לגלוש למשל באתרים אחרים, לחפש אפליקציות אחרות או לא לפתוח דיוור אלקטרוני.
שיעור הלחיצה (CTR) הוא הביטוי הכמותי שבעצם מודד את הצלחת הפרסומת – את היכולת, לרגש, להכעיס, לסקרן או לעורר כל רגש אחר כאשר המטרה של כל התהליך היא כמובן לגרום לגולש לקבל שירות, לרכוש מוצר, למסור מידע לצורך רישום, להוריד תוכנה או לגרום לפעולות אקטיביות אחרות. לא פשוט לעורר את רגשות הגולשים, בעיקר משום שהם נחשפים לכמות עצומה של מסרים בכל יום.
אך מה קורה כאשר מספר הלחיצות גבוה אבל מספר המכירות אינו מרשים?
התשובה כמובן היא תסכול – שכן למרות כמות הלחיצות הפרסום לא הצליח להשיג את מטרתו. אבל איך אפשר לדעת כמה רכישות בוצעו?
המדידה של ה- ROI מאפשרת למפרסמים להבין האם כדאי להם לבצע פעולות שכרוכות בהשקעת משאבים. במילים אחרות – באמצעות ה- ROI יכולים המפרסמים לבחון את הרווחים (המכירות) שבוצעו במהלך הקמפיין השיווקי שלהם ולשוות אותן להשקעת הזמן והכספים.
אם היחס הוא 1:1 נראה שהמצב נשאר מאוזן – כלומר על כל שקל שהושקע בקמפיין הוחזר שקל. כמובן שזה לא היעד אליו רוצים המפרסמים להגיע. יחס טוב של ROI הוא 4:1 – כלומר רווח של 4 ₪ על כל שקל שהוצע על הקמפיין (ואם אפשר יותר – מה טוב).
לסיכום
כאשר מעלים קמפיין שיווקי לאוויר יש לבדוק היטב האם הוא אכן מימש את מטרתו והוביל לכמות מספקת של מכירות (רווחים) לעומת המשאבים שהושקעו בו.
פרסום חכם באינטרנט מתבסס על מדד ה- ROI כאשר ה- CTR הוא שלב בתהליך – שלב שמטרתו להעלות את מספר המכירות ולהגדיל את הרווחים.
מיכאל גורודצקי, הבעלים של "עדן – קידום חכם של עסקים באינטרנט" http://www.2010in.com/