מה צריך לדעת לפני שפותחים חנות אינטרנטית?
החלטתם לפתוח חנות אינטרנטית? - מזל טוב!
לפני שמתחילים לבזבז זמן וכסף על בניית אתר, קידום ועוד, חשוב לעשות שלושת ההכנות האלו.
מחזוריות קנייה - כל כמה זמן לקוח רוכש את המוצר שלכם.
אם אתם מוכרים ירקות, סביר להניח, שהלקוחות ירכשו את המוצר שלכם פעם בשבוע.
ואם מדובר על רהיטים - פעם בכמה שנים.
במקרה הראשון, כאשר למוצר שלכם יש מחזוריות קנייה גבוהה, רוב המאמץ השיווקי יושקע בלהחזיר את הלקוח שכבר קנה.
במקרה השני - להביא לקוחות חדשים.
מבחינה שיווקית, הרבה יותר קל וזול להחזיר לקוח שקנה פעם אחת מלהביא לקוח חדש. לכן, אם בחנות שלכם יהיו מוצרים עם מחזוריות קנייה נמוכה, אתם חייבים להיערך להוצאות פרסום הרבה יותר גבוהות.
ROI - רווחיות של מוצר.
לפעמים אני שומע מבעלי חנויות שרווחיות המוצר שלהם יותר מ-400%. נחמד מאוד!
וכמה עולה לך לשווק את המוצר? - כאן לרובם אין תשובה.
נעשה חשבון פשוט. אם מוצר עולה 2 שקל, מוכרים אותו ב-10, והוצאות פרסום על אותו מוצר הן 6 ש"ח - נשאר בכיס רק 2 שקל.
וזה כבר פחות נחמד.
לפני פתיחת החנות חשוב לחשב ROI של המוצרים כדי לבנות נכון את תהליך השיווק.
אפיון חנות אינטרנטית.
רוב האנשים מנסים לחסוך בהוצאות ולא עושים אפיון מקצועי. חבל מאוד, כי אחרי זה תשלמו הרבה יותר עבור תיקונים ושינויים שלא חשבתם עליהם קודם.
אפיון חנות אינטרנטית עונה על הרבה שאלות חשובות, כמו - איזה מבנה חנות כדאי לעשות, בניית אינטגרציות לממשקים נוספים (כמו ניוזלטר או CRM), באלו מערכות קידום מכירות כדאי להשתמש באתר, איזה פלטפורמה לבניית חנויות הכי מתאימה, בחירת שרת, בחירת דומיין ועוד.
רוצים לבנות חנות רווחית? - תשקיעו בהכנות!