ילד לא נולד עם דף הוראות.
בעבר נתפסה ההורות כמשימה פשוטה לכאורה, אולם כיום המשימה מורכבת המצריכה משאבים רבים ומגוונים. יש הסבורים כי זו המשימה המורכבת עימה מתמודד האדם הבוגר כיום.
מערכת הערכים איננה ברורה ומוחלטת ואנו עדים לבלבול של מבוגרים וילדים כאחד. (גם "מערכת העל" מבולבלת ומשנה דרכיה חדשות לבקרים). ניתן לראות כי הורים רבים "הולכים לאיבוד" בסבך הקשיים של גידול ילדיהם.
היעד בהדרכת הורים הוא לאפשר להורים לנווט בהצלחה את בני המשפחה גם במצבים של בלבול וחוסר וודאות, זאת באמצעות הקניית כלים ומיומנויות אשר יאפשרו למשפחה לתפקד כתא בעל משמעות, המסוגל להקנות בטחון ולהוות בסיס איתן להתפתחות בריאה ומטיבה של כל אחד מבני המשפחה.
מה לא עובד?
- הורים מדווחים שעונשים לא קידמו אותם, ולא שינו דבר בהתמודדות עם ילדיהם. כיצד תגובה מתאימה לאירוע נותנת כלי התנהגותי לילד?
-
- ילדים מזלזלים בסמכות המבוגר (מורה, הורה). מהי סמכות המבוגר?
-
- ילד לא מוכן לקבל "לא" - "כמה פעמים אני צריכה להגיד לו כדי שיקשיב?".
-
- ילדים משקיעים הרבה אנרגיה בכתה, כדי לבדוק את הגבולות ואינם פנויים ללמידה.
-
- ילד חסר בטחון שאינו מכיר בערך עצמו. האם ההורים יודעים כיצד להעצים אותו?
-
- ילד שנתפס כביישן אינו מעז להשתלב בחברה. מכירים את ויטמין העידוד?
-
- מהרגע שילד נכנס לביה"ס הורים לוקחים אחריות על שעורי הבית שלו.
-
- בכל בית שבו יש הורים וילדים, יש גם ויכוחים ומאבקי כוח. איך לנתב את מאבקי הכוח לכוח הכלה, השפעה ושכנוע?
-
- "הם רבים כל הזמן, צורחים, מרביצים", זה מוציא אתכם מדעתכם. איך מפסיקים להיות קהל להצגה של ילדכם ולתת לכל ילד את החיזוק המתאים לו?
-
אין תענוג גדול יותר מאשר :
*לראות שיפור בהתנהגות של ילד שסבל מהתפרצויות זעם,
*מלגלות ילד ביישן שלא העז לפתוח את הפה מוקף עכשיו בחברים והתחיל להשתתף בכיתה,
*לראות עד כמה השתפרו הציונים של הילדים
*ומה עשה הטיפול לאווירה בבית.
עידית רונן כספי- מדריכת הורים, טיפול דיאדי
סדנאות, הרצאות , התמחות בכתה א'
http://www.idit-le-horut.com
054-4907102
כל הזכויות שמורות לעידית רונן כספי