אטריבוציה לפי קליק אחרון או קליק ראשון.
פירוש המושג אטריבוציה, שיוך, הוא הדרך שעבר גולש באינטרנט לפני השארת הליד או ביצוע קנייה. יש כמה מודלים של אטריבוציה והיום אני רוצה לדבר על שניים - לפי קליק אחרון ולפי קליק ראשון.
ברירת המחדל של כל הדוחות במערכות אנליטיות, היא אטריבוציה לפי קליק אחרון.
כלומר, מאיפה הגיע הגולש לפני שביצע המרה (רכישה או השארת פנייה).
לדוגמה:
מפייסבוק נכנסו 10 איש וקנו 2
מגוגל נכנסו 15 איש וקנו 7
לפי הנתונים האלו אפשר לומר שפרסום בגוגל הרבה יותר יעיל.
אבל...
אטריבוציה לפי קליק ראשון מאפשרת לנו לבדוק איזה ערוץ הניע את כל השרשרת הפעולות שבסופו של דבר הביאו למכירה..
נחזור לדוגמה שלנו.
לפי קליק אחרון גוגל הביא 15 רכישות
כאשר בדקנו דוח לפי קליק ראשון, גילינו ש-13 איש קודם ראו את הפרסום בפייסבוק ורק אחרי זה ביצעו חיפוש בגוגל ורכשו.
זה אומר דבר מאוד פשוט - אם לא היה פרסום בפייסבוק, דרך גוגל היו קונים רק 2 איש.
לראות דוחות אנליטיים, זה מאוד חשוב. מה שחשוב אפילו יותר, זה לנתח נכון את הנתונים.