בים מתלבטים לגבי העיתוי הנכון לפנייה לשירותי ראיית חשבון.
במרבית המקרים, ההתנהלות הראשונית נעשית באופן עצמאי על בסיס ייעוץ מחברים, סיוע מצד קרובים וקבלת מידע מהמרשתת. כאשר הסוגיות הופכות למורכבות יותר ו/או כאשר מתבררים פערי ידע משמעותיים, נעשית פנייה יזומה לרואה חשבון מקצועי.
רואה חשבון
משרדי רואי חשבון מעניקים שירותים מגוונים בתחום החשבונאות והמיסוי, המסייעים לחברות, עצמאיים, שכירים ויחידים ללא תיק פעיל ברשויות המס.
היות ומערכות המס בישראל מקיפות את חיינו מכל עבר, הן מבחינת מסים עקיפים והן מבחינת מסים ישירים, שירותיו המקצועיים של רואה חשבון לא יסולאו בפז.
מתי נכון לפנות לרואה חשבון
רבים מתלבטים לגבי העיתוי הנכון לפנייה לשירותי ראיית חשבון.
במרבית המקרים, ההתנהלות הראשונית נעשית באופן עצמאי על בסיס ייעוץ מחברים, סיוע מצד קרובים וקבלת מידע מהמרשתת. כאשר הסוגיות הופכות למורכבות יותר ו/או כאשר מתבררים פערי ידע משמעותיים, נעשית פנייה יזומה לרואה חשבון מקצועי.
מדובר בטעות נפוצה אשר עלולה לגרום לנזקים כלכליים הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך.
פערי הידע עלולים להוביל לדיווח מוטעה לרשויות וקנסות מיותרים. הפנייה למשרד רואה חשבון הוא "יפה שעה אחת קודם". טביעת היד המקצועית של רואה חשבון תסייע לא רק בהתנהלות השוטפת, אלא תוכל גם להשפיע על השיקולים הפיננסיים ולשנות מקצה לקצה את הכדאיות העסקית וההיתכנות הכלכלית.
שירותים ללקוחות פרטיים
משרדי רואי חשבון אף עומדים לרשות לקוחות פרטיים במגוון נושאים מן הטעם הפשוט שכל אחד מאתנו זקוק מעת לייעוץ מס מקצועי. שירותיו של רואה חשבון ניתנים ללקוחות פרטיים בין השאר בנושאים שירותי ייעוץ מס לתושב חוזר / תושב חוזר ותיק , ייעוץ מיסוי לישראלים ברילוקיישן, מתן ייעוץ לעובדים המועסקים בחו"ל ומיסוי בינלאומי בכלל, החזר מס הכנסה לשכירים, ייעוץ מס ובחינת היבטי המיסוי והכדאיות בעסקאות.
איך לבחור רואה חשבון
מוניטין אינו בהכרח מעיד על מקצועיות. במרבית המקרים, השירות האישי והמקצועי ניתן דווקא במשרדים קטנים ובינוניים. באיתור אחר משרד רואה חשבון מתאים, יש לבחון את הקריטריונים הבאים:
המלצות של לקוחות על המשרד והעומד בראשו.
ניסיון מוכח בתחום שבו נדרש הייעוץ.
כאשר מדובר בעסקים, ניסיון בענף פעילות עסקית
דרכי התקשרות אופציונליות עם נותן השירות.
מיקום המשרד ביחס למקום פעילות העסק.
השירותים הדיגיטליים שמוצעים ע"י המשרד.
האם נהוג לקיים מפגשים תכופים עם בעל העסק.
האם המשרד מספק תשתית למידע מקצועי עדכני