יש לך לפעמים הרגשה שהשיווק שלך פשוט לא עובד?
מניסיון של עבודה עם עסקים, עוד לא פגשתי בעל עסק שלא חווה אכזבה בשיווק.
יש לך לפעמים הרגשה שהשיווק שלך פשוט לא עובד?
מניסיון של עבודה עם עסקים, עוד לא פגשתי בעל עסק שלא חווה אכזבה בשיווק.
בכנות, אין דבר מאכזב יותר מלתכנן קמפיין שיווקי – בין אם בדיוור ישיר, במיילים או גם וגם – לתכנן ולעצב אותו לפרטי פרטים, להשקיע בו את מיטב כספך ולהשיק אותו...
רק כדי לקבל אפס תוצאות.
אבל יש לי חדשות טובות.
יש אלמנט אחד בקמפיין שיווקי שלא מעט בעלי עסקים מתעלמים ממנו – אבל בעזרתו השיווק (והעסק) שלך יכולים לעלות לרמה חדשה.
אני מתכוונת למעקב.
בלי מעקב אי אפשר לדעת איזה חלק או חלקים בשיווק שלך עבדו – כלומר, כמה שיחות, לידים ומכירות הגיעו מכל חלק.
זה אומר שאולי השקעת כסף באסטרטגיות שיווקיות שלא מייצרות לידים...
ואז רק בזבזת זמן וכסף שלא מגדילים את העסק שלך.
אלה השיטות הטובות ביותר למעקב אחר כל סוג של מאמץ שיווקי.
להשתמש בתסריט שיחה
להכין למי שעושה את שיחות הטלפון תסריט שיחה מסודר וממצה מבחינת שאלות.
התסריט יעזור לזכור לבקש ממתקשרים חדשים את כל הפרטים שלהם.
למה זה חשוב?
גם אם ביקשת ממי שעושה את הטלפונים לשאול כל לקוח חדש איך הוא שמע על העסק שלך, הוא פשוט ישכח לשאול – ולא מעט פעמים.
מובן שהכוונה שלהם טובה, הם רוצים לעזור לך ולעסק ולעשות מה שביקשת, אבל הם לא יזכרו לעשות את זה כל פעם.
ואם בדקת איתם אם התקבלו שיחות בעקבות המייל או המכתב שנשלח, והם שכחו לשאול את הלקוח – סביר להניח שהם יענו 'לא' במקום להודות שהם שכחו לשאול.
לכן כדאי לעזור להם ולהכין תסריט שיחה עם כל מה שחשוב לך לדעת.
לכלול קוד פרומו בפרסום
קוד פרומו הוא קוד מיוחד שמודפס על המכתב או מצוין במייל ועוזר לך לעקוב אילו לידים הגיעו מפרסום כזה או אחר.
קוד פרסום יכול להיות "מבצע 50% הנחה" או #הטבת יום הולדת.
למה זה יעיל? למה פשוט לא לשאול את הלקוח איזה פרסום הוא קיבל?
נניח ששלחת 2-3 פרסומים שונים ליותר מרשימת תפוצה אחת במשך 6 חודשים.
מבחינת מעקב אחר השיווק ולידים שמגיעים בעקבותיו, זה יכול להיות קשה מאוד כשיש כל כך הרבה משתנים.
לא כל הלקוחות מתקשרים להזמין ברגע שהם מקבלים את הפרסום שלך. לקוח אחד יתקשר אחרי יום, לקוח שני אחרי שבוע או חודש - ויש כאלה שגם אחרי כמה שנים.
קוד הפרסום עוזר לדעת מה הפרסום שאותו לקוח קיבל.
וזה לא הכל.
כך אפשר לדעת איזה פרסום הניע אנשים להגיב.
כל מה שצריך לעשות זה לבקש מהלקוח שיקריא את הקוד שמצוין בפרסום (רצוי לציין את השאלה הזו בתסריט השיחה :))
ליצור דף נחיתה משלים
יש קמפיינים שיווקים שמשלבים שליחה של דיוור ישיר והפניית הלקוחות לדף נחיתה שמיועד ספציפית לאותו דיוור ובו ניתן להשאיר פרטים.