כתיבה שיווקית שמוכרת
מהי כתיבה שיווקית, כיצד היא מסייעת לבעלי עסקים לבלוט מעל המתחרים ולהגדיל את החשיפה למוצר ו/או לשירות שהם משווקים באינטרנט?
האם ידעתם שבכל דקה נוצרים כ-200 אתרים חדשים ונכון לכתיבת שורות אלה רשת האינטרנט מונה קרוב ל-2 מיליארד אתרים?
אז עם כזאת כמות עצומה של אתרים ותחרות הולכת ומחריפה על תשומת לבם של הגולשים, האם ניתן בכלל לבלוט ולהיות באחד המקומות הראשונים בגוגל גם אם תקציב השיווק שלכם צנוע יחסית? הפתרון טמון ביצירת תנועה בלתי פוסקת באתר שלכם באמצעות שיווק ממוקד, מסקרן, מניע לפעולה ובעל ערך, בקיצור כתיבה שיווקית.
כדי לשרוד כל בעל עסק חייב להקדיש משאבים לשיווק ואחד הנדבכים המרכזיים של השיווק הינה כתיבה שיווקית. תופתעו בוודאי לשמוע כי למרות שהרשת היא דבר חדש יחסית, כתיבה שיווקית החלה הרבה לפני: מעמד הר סיני. מאז עשרת הדברות התפתחה הכתיבה השיווקית והחליפה צורות ופורמטים: ספרים, עיתונים וחוברות הדרכה, ניוזלטרים, עלוני מידע ועוד.
אפס סבלנות למידע המוגש באופן משעמם ובנלי
כתיבה שיווקית היא סוג של כתיבה המספקת לגולשים מידע חיוני, רלוונטי, מהימן ובשורה התחתונה כזה שלא יוכלו להישאר אדישים אליו, ויגרום להם להתעניין ואף לרצות לרכוש את המוצר ו/או השירות שהנכם משווקים.
אם בעבר הלא רחוק רק השחקנים המובילים בענף וחברות גדולות יכלו להרשות לעצמם קמפיין פרסום בתקשורת האלקטרונית ו/או הכתובה, רשת האינטרנט מאפשרת בפועל לכל עסק לפרסם ולקדם את עצמו בהתאם ליכולתו.
בעידן הרב ערוצי הכולל בין השאר פודקסטים, פוסטים, בלוגים, מאמרים, סרטוני וידאו, ניוזלטרים ואימיילים, כתיבה שיווקית מנצחת מצריכה תכנון, כתיבה ועריכה. הגולשים מעוניינים במידע אינפורמטיבי ו/או מבדר, אולם יש להם אפס סבלנות למידע המוגש באופן משעמם ובנלי, מהווה עלבון לאינטליגנציה, שגוי, טרחני, וכזה שמבזבז את זמנם היקר.
מלאכת הכתיבה דורשת מיומנות והתמקצעות
60% מהצרכנים נוטים לחשוב באופן חיובי על עסקים שהתוכן באתר שלהם דיבר אל לבם. לעומת זאת 97% מהגולשים הצהירו שתוכן גרוע אליו נחשפו גרם להם לתחושות שליליות וחוסר אמון כלפי אותה חברה. כמובן שתחושת אמון והזדהות של הצרכנים באו לידי ביטוי בלייקים, שיתופים ולבסוף במכירות של אותו עסק. זוהי כמובן הסיבה המרכזית לכך שעסקים מוכנים להשקיע את מיטב כספם בתוכן שיווקי איכותי.
כמו כל סוגי האומנות, גם מלאכת הכתיבה דורשת מיומנות והתמקצעות, ולכן מוטב להפקידה בידי מי שמתפרנס מכך: כותב תוכן. לא בכדי הביקוש לכותבי תוכן נמצא בעלייה בד בבד עם הזינוק במניותיו של השיווק הדיגיטלי. סקר שנערך בשנת 2019 על ידי SEMRush , קבע כי 40 אחוז מהעסקים מעדיפים להוציא את תחום יצירת התוכן למיקור חוץ. יתר על כן, 53% מהנשאלים הודו שהם מוציאים החוצה בנוסף לכתיבה שיווקית, גם את העיצוב הגרפי והווידאו.
המאמר הבא יעסוק בטיפים חשובים לכתיבה שיווקית מנצחת. מוזמנים לשאול שאלות, להתייעץ וכדומה'': אבי אובליגנהרץ "מעבדת המילים"
0526343993/avi@obligen.com